Φτιάξατε την ιστοσελίδα σας παρουσίασης ή το eShop σας. Τέλεια! Και τώρα;



Όπως και όταν ανοίξατε το φυσικό σας κατάστημα ή το γραφείο σας, έπρεπε με κάποιο τρόπο να μάθουν γι’ αυτό, το ίδιο πρέπει να γίνει και για την ιστοσελίδα με ελαφρώς διαφορετικό τρόπο. Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι το SEO (Search Engine Optimization) δηλαδή το σύνολο των διαδικασιών που απαιτούνται για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας ποσοτικά αλλά και ποιοτικά, μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων που θα επιτύχει.



Για να δούμε όμως τί ακριβώς σημαίνει το SEO, ας αναλύσουμε λίγο τα παραπάνω στοιχεία:


Ποιότητα επισκεψιμότητας: Μπορεί μια ιστοσελίδα να ελκύει όλους τους χρήστες του κόσμου καθημερινά, αλλά αν η Google τους λέει ότι προμηθεύετε αυτοκίνητα ενώ στην πραγματικότητα προμηθεύετε ανταλλακτικά αυτοκίνητων, τότε αυτό δεν είναι ποιοτική επισκεψιμότητα, καθώς ο στόχος σας είναι να προσελκύσετε στην περίπτωση αυτή επαγγελματίες μηχανικούς αυτοκίνητων και όχι κάποιον που απλά θέλει να αγοράσει αυτοκινητο!
Ποσότητα επισκεψιμότητας: Όταν είστε σίγουροι ότι οι σωστοί άνθρωποι κλικάρουν τα αποτελέσματα και επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας, τότε στοχεύουμε και ακόμη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
Οργανικά αποτελέσματα: Οι διαφημίσεις καταλαμβάνουν πολύ μεγάλο κομμάτι των αποτελεσμάτων της Google. Η οργανική επισκεψιμότητα είναι αυτή για την οποία δεν χρειάζεται να πληρώσει κάποιον και προκύπτει απλώς όταν ένας χρήστης κλικάρει στα link των αποτελεσμάτων.


In site SEO

Το πρώτο σκέλος του SEO είναι το in-site SEO και αφορά τεχνικές λεπτομέρειες που πρέπει να ρυθμιστούν στην ιστοσελίδα ώστε να εμφανίζεται ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα.
Λέγοντας λεπτομέρειες δεν εννοούμε φυσικά ότι δεν είναι απαραίτητες. Επειδή ακριβώς, οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, κάθε ιστοσελίδα οφείλει να πληροί τουλάχιστον το τεχνικό κομμάτι του SEO. Τα πράγματα είναι απλά: φανταστείτε ότι βρίσκεστε σε ένα κατάστημα όπου τα μισά προϊόντα λείπουν, οι τιμές είναι λάθος ή δεν υπάρχουν καθόλου, οι πληροφορίες στα ταμπελάκια είναι ανεπαρκείς και δεν υπάρχει κάποιος εκεί να σας εξυπηρετήσει. Τί θα κάνατε σε αυτήν την περίπτωση; Θα ψωνίζατε από εκεί ή θα φεύγατε; Μάλλον το δεύτερο. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για μια ιστοσελίδα!
Στην περίπτωση μιας ιστοσελίδας βέβαια, τα παραπάνω μεταφράζονται στην ποσότητα και την ποιότητα του περιεχομένου που περιγράφουν τις υπηρεσίες που προσφέρετε ή στα προϊόντα που διαθέτετε στην περίπτωση είτε της παρουσίασης είτε του eShop.
Για τον λόγο αυτό, η Google έχει θέσει κάποιους κανόνες, τους οποίους πρέπει να ακολουθούν οι ιστοσελίδες για να είναι “ευπαρουσίαστες” και να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον χρήστη που θα τις επισκεφτεί ώστε να εντοπίσει εύκολα και γρήγορα την πληροφορία που χρειάζεται και να μην χρειαστεί να ψάξει περισσότερο ή κάπου αλλού για να τη βρει.
Μερικοί από αυτούς είναι και οι παρακάτω:
Κατάλληλη ποσότητα και ποιότητα κειμένων για την κάθε υπηρεσία/προϊόν
Εικόνες σε σωστό μέγεθος για να μην “βαραίνει” η ιστοσελίδα
Να ανοίγει γρήγορα χωρίς περιττές καθυστερήσεις
Η πληροφορία να παρουσιάζεται σωστά έτσι ώστε ο χρήστης να μην ψάχνει για πολλή ώρα
Σωστό web hosting, το οποίο επηρεάζει κάποια από τα παραπάνω
Εσωτερικά και εξωτερικά link.